Geen paniek!

Maureen Veurman


Nederlands | 09-10-2024 | 160 pagina's

9789083471600

Paperback / softback


  Bekijk inkijkexemplaar

€ 24,95

 De Boekverkoopers
   Bestelbaar




Korte beschrijving/Annotatie

Stilzitten als je geschoren wordt of door het stof? In dit boek legt Maureen Veurman uit hoe je van een crisis een kans maakt. Opdat je na een ongeluk of schandaal nog door kan met je bedrijf.

Tekst achterflap

Stilzitten als je geschoren wordt of door het stof? Geen crisis is hetzelfde, maar de reacties zijn redelijk voorspelbaar. In dit boek legt Maureen Veurman uit hoe je van een crisis een kans maakt. Veurman, eigenaar van UP Crisiscommunicatie & Media, komt niet alleen in actie als het kalf verdronken is, ze doet ook aan preventie. De ene keer adviseert ze een CEO om een werknemer niet 'op staande voet te ontslaan' (maar met fluwelen handschoen richting uitgang te begeleiden), de andere keer legt ze uit hoe je een klacht het beste afhandelt. Van datalek tot #MeToo. Welke acties er ondernomen moeten worden en welke woorden je in die situaties gebruikt: in dit boek krijg je het complete advies. Geen paniek! - Eerste hulp bij crisiscommunicatie is een must-read voor iedereen die het juiste wil doen in noodsituaties.

Slogan/Promotie

Stilzitten als je geschoren wordt of door het stof? Geen crisis is hetzelfde, maar de reacties zijn redelijk voorspelbaar. In dit boek legt Maureen Veurman uit hoe je van een crisis een kans maakt. Van datalek tot #MeToo en van epidemie tot natuurramp. Veurman laat zien hoe je er weer bovenop komt. Als je reputatie op het spel staat, biedt dit boek perspectief.

Biografie

Maureen Veurman (1978) is een zeer ervaren expert in communicatie, media en reputatiemanagement. Haar specialisme: crisiscommunicatie. Daarin staat zij een eerlijke, transparante en realistische houding voor. Ze loodst niet alleen organisaties door crises, maar maakt deze ook weerbaarder en veerkrachtiger in vredestijd. Haar bedrijf UP Crisiscommunicatie & Media brengt rust in roerige tijden.

Inhoudsopgave

Woord vooraf - 7 Proloog — Gratis advies voor Sywert - 9 Reputatie, waar koop je dat? - 15 Gedragscode sociale media - 37 Kansen in tijden van crisis - 45 Een incident aan boord - 67 De ui van betrokkenheid - 83 Geen commentaar geen optie - 99 Kies je communicatiekanaal - 121 Opgelucht ademhalen - 135 Whitepaper Crisiscommunicatie - 148 Epiloog — Tsjernobyl: de crisis aller crises - 149 Literatuur - 155 Dankwoord - 157

Details

EAN :9789083471600
Auteur: 
Uitgever :Pumbo.nl B.V.
Publicatie datum :  09-10-2024
Uitvoering :Paperback / softback
Taal/Talen : Nederlands
Hoogte :200 mm
Breedte :126 mm
Dikte :16 mm
Gewicht :220 gr
Status : Bestelbaar
Aantal pagina's :160
Keywords :  arbeidsongeval;boze klanten;communicatie;crisis;crisiscommunicatie;damage control;datalek;integriteitscrisis;metoo;natuurramp;ongelukken;ongevallen;opspraak;reputatie;reputatiecrisis;schandaal;voedselvergiftiging;voorlichting;woordvoering