Het koopinfuus
Chantal Schinkels
Nederlands | 02-06-2023 | 272 pagina's
9789047016632
Paperback / softback
Bekijk inkijkexemplaar
€ 22,99
Korte beschrijving/Annotatie
Legt de technieken en misleidende trucs waarmee online retailers ons aan het koopinfuus proberen te leggen bloot. Een pleidooi voor een nieuwe, ethische benadering in de e-commerce-sector.
Tekst achterflap
Online retailers verzamelen op grote schaal data over consumenten, die ze vervolgens weer inzetten om ons nóg meer te laten kopen. En dat zonder zich de vraag te stellen of hun werkwijze wel verantwoord is.
Online shoppen is als gokken in een casino; alles is erop gericht om je door te laten spelen. Uit onderzoek blijkt dat 97 procent van de meest gebruikte webshops een vorm van misleiding bevat. Niet alleen de bekende big tech-bedrijven zoals Google en Amazon maken zich hier schuldig aan, ook in Nederland worden we op grote schaal aan het koopinfuus gelegd.
Chantal Schinkels onderzoekt welke grenzen we precies over gaan en laat zien waarom (zelf)regulering keihard nodig is. Daarbij biedt ze bedrijven die wél verantwoord willen gaan werken een heldere blauwdruk en geeft ze een aanzet tot een nieuwe, ethische werkwijze voor de hele sector.
Recensie/Quote
Schinkels somt in haar boek zes stappen op waarmee bedrijven aan de slag kunnen. […] Ook geeft ze tal van tips voor consumenten om de kans op een onlinekoopverslaving te beperken.'
Biografie
Chantal Schinkels heeft meer dan tien jaar ervaring in de e-commerce. Voorheen begeleidde ze developmenttrajecten voor webshops met miljoenen euro’s omzet. Nu is ze adviseur, spreker en geeft ze masterclasses over social tech en e-commerce.
Details
EAN : | 9789047016632 |
Uitgever : | Atlas Contact, Uitgeverij |
Publicatie datum : | 02-06-2023 |
Uitvoering : | Paperback / softback |
Taal/Talen : | Nederlands |
Hoogte : | 210 mm |
Breedte : | 135 mm |
Dikte : | 25 mm |
Gewicht : | 360 gr |
Status : | Bestelbaar |
Aantal pagina's : | 272 |