EAN:  9789022589229
Publicatiedatum:   07-05-2020
Uitvoering:  Paperback / softback
Taal:   Nederlands
Hoogte:  140 mm
Breedte:  214 mm
Dikte:  19 mm
Gewicht:  409 gr
Aantal bladzijden:  208

  Bestelbaar | ma-do voor 16:00 > volgende dag bij RW ( vr > ma | za > di )

Tessel & Do de Heij hebben in 2015 officieel Gebrouwen door vrouwen opgericht, inmiddels een zeer succesvol biermerk. Hun kruidige bieren zijn vrijwel overal verkrijgbaar en in maart 2019 openden ze zelfs een bar. Ze wonen allebei in Amsterdam.

Het verhaal van twee jonge zussen die in korte tijd het populaire merk Gebrouwen door Vrouwen oprichtten in een wereld die gedomineerd wordt door mannen

Wat begon als een gezellige hobby in Do’s keuken, groeide in vijf jaar tijd uit tot een biermerk dat in 600 kroegen wordt geschonken, in 700 supermarkten verkrijgbaar is en dat zelfs een eigen bar heeft! Hoe dat zo gekomen is? De zussen Tessel & Do gingen gewoon met enorm veel plezier aan de slag met hun droom en werden zo eigenlijk per ongeluk ondernemers. Ze runnen nu een zeer succesvol bedrijf met 15 werknemers (14 vrouwen en één man).

Dit is hun verhaal: inspirerend en heel erg leuk. Stap voor stap nemen ze je aan de hand van bier mee in hun start-up-verhaal. Zo leer je hoe je bier brouwt en lees je tegelijkertijd over hoe ze op hun bek gingen, over de successen en natuurlijk over vrouw-zijn in een mannenwereld: hoe je daar gebruik van kunt maken en hoe het tegen je kan werken, maar vooral over doen wat je leuk vindt! Een must-read voor iedereen die wil ondernemen, iedereen die van bier houdt of iedereen die gewoon graag geïnspireerd wil raken door twee succesvolle jonge vrouwen.


De pers over Gebrouwen door Vrouwen, het biermerk

‘Bier is hip, bier is in. Zeker als het gaat om unieke, kleine brouwerijen die de Nederlandse, en in sommige gevallen zelfs de buitenlandse markt overspoelen. “Gebrouwen door Vrouwen” is zo’n brouwerij die met succes aan de weg timmert.’ EenVandaag

‘Het gaat goed met de zussen Do en Tessel de Heij. Hun bieren worden in heel Nederland en zelfs in China verkocht. Hoog tijd dus, voor een eigen bar.’ Het Parool

‘Van groen maïsbier tot een ontploffende gistingsfles, de zussen hebben het allemaal meegemaakt. Inmiddels hebben ze onder de naam “Gebrouwen door Vrouwen” twee speciaalbieren op de markt gebracht en de derde, een kruidig winterbiertje, is in aantocht.’ Metro

    EAN: 9789022589229
    Auteur: 
    Uitgever: Meulenhoff Boekerij B.V.
    Publicatiedatum:   07-05-2020
    Uitvoering: Paperback / softback
    Taal: Nederlands
    Hoogte: 140 mm
    Breedte: 214 mm
    Dikte: 19 mm
    Gewicht: 409 gr
    Voorraad: Beschikbaar
    Aantal bladzijden: 208
    Keywords:   bier;inspiratie;start-up;succes;vrouwen